Logo

PARTNER VAŠEHO ZDRAVÍZdravotní péče pro klienty všech zdravotních pojišťoven

Akreditace SAK

Práva pacientů

Vnitřní řád POLIKLINIKY AGEL:

 

Vítáme Vás na POLIKLINICE AGEL.

Děkujeme za důvěru, kterou jste nám projevili tím, že jste se svěřili do péče našeho zdravotnického zařízení.

 

Vize našeho zařízení jsou: Kvalitní poskytovatel bezpečné péče

                                              Vše pro spokojenost zaměstnanců a pacientů

                                              Zajištění kvality a kontinuity péče v bezpečném prostředí                  

  • Identifikace pacientů/klientů

Před ošetřením/vyšetřením předložte prosím bez vyzvání doklady totožnosti (kartičku pojišťovny, OP nebo pas).

  • Identifikace personálu

Všichni zaměstnanci POLIKLINIKY AGEL jsou povinni nosit jmenovky se jménem a zařazením odbornosti.

  • Ordinační doba ambulancí

Ordinační doba je zveřejněna na dveřích každého pracoviště a na webových stránkách poliklinika.agel.cz. Příjem pacientů končí 30 minut před ukončením ordinace.

  • Občerstvení

Ve 2. patře polikliniky je nápojový automat na kávu a v každém patře barely s pitnou vodou.

  • Práva pacientů

Práva pacientů jsou vyvěšeny v čekárnách a k dispozici v ambulancích.

  • Stížnosti

Písemně na adresu: Poliklinika AGEL, Tyršova 34 Ostrava 728 06, adresát: sekretariát.

  1. Elektronickou poštou - na adresu: ostrava@pol.agel.cz nebo ombudsman@pol.agel.cz.
  2. Ústně na sekretariátu polikliniky či přímo u vedoucího pracoviště, kterého se stížnost týká.
  3. Telefonicky na sekretariátu polikliniky, tel. 595 002 611 v pracovní dny pondělí až čtvrtek od 7:00 do 14:00.
  4. Osoby, u kterých lze stížnost vyřídit: Provozní ředitel, v případě jeho nepřítomnosti Vedoucí lékař polikliniky, Hlavní sestra nebo Zdravotnický ombudsman.
  5. Aby bylo možno důsledně stížnost prošetřit a seznámit stěžovatele se závěry šetření, musí obsahovat tyto náležitosti:

-  Jméno a příjmení stěžovatele (pacienta, zákonného zástupce, osoby blízké, v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav, nebo pokud zemřel, osoby zmocněné pacientem).

-  Podstatné okolností, které se staly podnětem ke stížnosti, včetně uvedení pracoviště, případně jméno zaměstnance, proti kterému je stížnost směrována).

-  Adresu stěžovatele, případně jiný kontakt – telefon, e-mail.

 

Bližší informace ohledně řešení stížností, naleznete na naších webových stránkách -       poliklinika.agel.cz

 

 

  • Asistenční a vodící pes

Pacient se smyslovým nebo tělesným postižením, který využívá psa se speciálním výcvikem, má právo na jeho doprovod ve zdravotnickém zařízení. Pes je zřetelně označen jako: vodící, asistenční (postroj, vestička + doklad o příslušném výcviku).

  • Dotazníky spokojenosti pacientů

Jsou k dispozici na recepci v přízemí a v jednotlivých ambulancích. Budeme rádi, když dotazník vyplníte a ohodnotíte nás a námi poskytovanou zdravotní péči. Schránka na vyplněné dotazníky je umístěna v přízemí budovy.

 

  • Pacient je při poskytování zdravotních služeb povinen:

(seznámení pacienta ve smyslu § 46 odst. 1 písm. a) zákona č. 372/2011 Sb. O zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů)

 

      a) dodržovat navržený individuální léčebný postup, pokud s poskytováním zdravotních služeb vyslovil souhlas,

      b) řídit se vnitřním řádem zdravotnického pracoviště POLIKLINIKA AGEL Ostrava,

      c) uhradit POLIKLINICE AGEL cenu poskytnutých zdravotních služeb nehrazených nebo částečně hrazených z veřejného zdravotního pojištění, nebo jiných zdrojů, kterému byly poskytnuty s jeho souhlasem,

      d) pravdivě informovat ošetřujícího zdravotnického pracovníka o dosavadním vývoji zdravotního stavu, včetně informací o infekčních nemocí, o zdravotních službách poskytovaných jinými poskytovateli, o užívání léčivých přípravků, včetně užívání návykových látek, a dalších skutečností podstatných pro poskytování zdravotních služeb,

      e) na výzvu prokázat svou totožnost občanským průkazem; jestliže pacient odmítne prokázání totožnosti, může POLIKLINIKA AGEL odmítnout poskytnutí zdravotní služby, nejde-li o  pacienta, kterému je třeba poskytnout neodkladnou péči.

 

  • Pořizování zvukových a obrazových záznamů

Pořizovat ve všech prostorách Polikliniky zvukové a obrazové záznamy (např. fotografie, zvukové nahrávky, videonahrávky) lze jen se souhlasem osob, které mají být fotografovány, nahrávány nebo natáčeny. Pořídit záznam bez souhlasu lze pouze ze zákonných důvodů.

 

  • Zákaz kouření

Kouření v celém areálu POLIKLINIKY AGEL Ostrava je zakázáno!

Aktualizace:

V Ostravě 8.7.2024