Kvalitnější edukaci pacientů zajišťují na Poliklinice AGEL Ostrava speciální brýle pro virtuální realitu
14.2.2023 / POLIKLINIKA AGEL Ostrava
K edukaci pacientů s hypertenzí používá nově interní ambulance Polikliniky AGEL Ostrava speciální brýle pro virtuální realitu. Cílem projektu, který je hrazen z interního grantu společnosti AGEL, je zkvalitnit informovanost pacientů a zároveň nezvyšovat časové nároky kladené na zdravotnický personál.
„Brýle pro virtuální realitu se nám v naší ambulanci podařilo uvést do praxe díky aktivnímu přístupu zdravotníků z řad praktických lékařů a interny. Technicky jsme nahrávku zajistili ve spolupráci s telemedicínským centrem třinecké Nemocnice AGEL Podlesí,“ sdělila na úvod lékařka interní ambulance Polikliniky AGEL Ostrava MUDr. Bogna Jiravská Godula a pokračovala: „V rámci pilotní studie využíváme brýle k edukaci pacientů s vysokým tlakem. V budoucnosti je ale možné rozšíření na další diagnózy, jako je například zvýšený cholesterol, cukrovka, chronická žilní nedostatečnost apod.“
Edukace je důležitá součást péče o pacienta, ale ne vždy jí je v praxi věnována dostatečná pozornost. „To ale v případě brýlí s virtuální realitou neplatí, pacienti jsou z této novinky nadšeni. Vidíme, že se při edukaci s brýlemi opravdu soustředí, a v důsledku tak pacienti z ordinace odcházejí mnohem kvalitněji informováni. Dokonce i senioři, u kterých jsme měli obavy, jak novou technologii přijmou, brýle vítají,“ popsala lékařka Bogna Jiravská Godula s tím, že moderní vybavení přesene pacienta, který se musí jen pohodlně usadit, do virtuální ordinace, kde se během osmi minut dozví vše důležité o své diagnóze, o tom, jak dodržovat léčebný režim, či jak správně používat tlakoměr.
Přínos virtuální reality budou v Poliklinice AGEL Ostrava také exaktně měřit a porovnávat s dosavadní praxí, kdy lékařka se zdravotní sestrou edukovala každého jednotlivého pacienta zvlášť. „Pomocí dotazníkového šetření zjistíme a vyhodnotíme, zda je tato forma edukace vhodná a skutečně účinná. První zkušenosti jsou ale jednoznačně pozitivní. Pozorujeme, že pacienti jsou daleko pozornější a do domácího prostředí tak odcházejí informovanější. My zdravotníci pak můžeme čas, který se podaří ušetřit, věnovat jiným činnostem nebo dalším pacientům, “ uvedla lékařka Bogna Jiravská Godula další z výhod.
zpět na novinkyKontakt pro média
e-mail: press@agel.cz
Kontakt neslouží k objednávání pacientů na vyšetření, očkování a výdeji výsledků vyšetření
Kontakty na veškeré společnosti skupiny AGEL najdete v sekci Společnosti skupiny AGEL