Logo
Zdravotní péče pro klienty všech zdravotních pojišťovenPOLIKLINIKA AGEL provozuje sedm akreditovaných zdravotnických zařízení - 2 polikliniky v Praze, Plzni, Olomouci, Ostravě, Nymburce a České Třebové.
Akreditace SAK

O nás

Moderní systém na evidenci pacientů v Poliklinice AGEL Ostrava šetří čas pacientů i lékařů

19.4.2017 / POLIKLINIKA AGEL Ostrava

Předbíhání v čekárně, klepání na dveře kvůli receptu i dlouhé čekání ve frontě pacientů jen kvůli udržení místa je v Poliklinice AGEL Ostrava (u kina Vesmír) minulostí. V čekárně zdejší praktické lékařky mají totiž pacienti k dispozici moderní systém k evidenci pacientů EVIPA. Ten dovede zařadit pacienta na vhodné místo do pořadníku podle typu jeho požadavku a dokonce zvládne i vyhledat pacientovu zdravotnickou dokumentaci. Využívá k tomu přitom jen kartičky pojišťovny a displej s jednoduchou volbou.

„Pacienti do přístroje jednoduše vloží svou kartičku pojišťovny a zvolí si účel návštěvy. Pokud si jdou například jen vyzvednout recept k sestřičce, samozřejmě nemusí čekat v dlouhé frontě. Díky systému Evipa ale ani neruší klepáním na dveře. Pomocí informací z kartičky systém automaticky dohledá pacientovu dokumentaci a nás zdravotníky informuje o jeho přítomnosti i problému, se kterým přišel,“ vysvětluje princip fungování systému MUDr. Marcela Ehrenbergerová, praktická lékařka Polikliniky AGEL Ostrava.

Hlavní výhody systému Evipa spočívají především v usnadnění práce nelékařského zdravotnického personálu, kterému odpadá nutnost evidovat a třídit příchozí pacienty a dohledávat jejich zdravotnickou dokumentaci. Zkrátka ale určitě nepřijdou ani pacienti. „Pokud je před pacientem více lidí, může se s klidem vzdálit z čekárny a vrátit se později. Díky evidenci v systému jej nikdo nepředběhne, i když si například dojde koupit občerstvení do jiného patra nebo si zajde ven,“ doplňuje MUDr. Ehrenbergerová.

Obsluha přístroje je přitom jednoduchá a intuitivní, takže ji zvládají i starší pacienti. Do přístroje stačí libovolným způsobem zasunout kartu pojišťovny a zvolit, zda má pacient zájem o návštěvu lékaře či jen potřebuje něco vyřešit u sestry. Přístroj následně z karty sejme identifikační údaje pacienta a informuje sestru a lékaře o příchodu nového pacienta spolu s uvedením jeho jména, rodného čísla či pojišťovny.

 

 

zpět na novinky